Rentals Maui
View Favorites

Waiohuli Beach Hale #D-220



Ocean View from Waiohuli Beach Hale #D-220
Waiohuli Beach Hale is situated on a white sandy beach.

Unit Summary


Guests: 4

Rooms
  • 1 Bedrooms
  • 1 Bathrooms

Beds
  • King: 1
  • Sofa Bed: 1

No Smoking

No Pets

Floor: 2

Standard Rate:
Starting at $135 nightly

Tax ID: TA-128-241-4592-01

Waiohuli Beach Hale #D-220, Tropical Vacation Condo Rental

Waiohuli Beach Hale is a small oceanfront complex located in Kihei Maui Hawaii. This property has a great aloha feeling with a relaxed and quiet atmosphere. Each unit is steps from the ocean and is centrally located to great shopping, restaurants, beaches and is minutes from the championship golf courses of Wailea and Makena. In addition there is a 60 foot solar heated pool, barbecues and shuffleboard located right next to the ocean. This complex is one of the great finds in Kihei Maui for its affordability and charm. Whale watch, windsurf, walk the beach and enjoy magnificent sunsets from your lanai. Waiohuli Beach Hale is a Maui property where guests return year after year.

Same day bookings (meaning arrival is within 24 hours of making the reservation) requires a phone call to Rentals Maui for confirmation.

Unit #D-220 is an upstairs ocean view 1B/Ba with a full kitchen, portable AC in both the living room and bedroom, and ceiling fans throughout. The unit has Cable TV/DVD Player, complimentary Wi-Fi, and free long distance to US and Canada. Coin-operated laundry room on-site. Unit sleeps four.

Sip your coffee on the lanai overlooking the ocean, the sparkling gated pool and tropical gardens. Listen to tropical birds and water trickling into the pond below as you watch the boats head out to sea. Stroll along the beach, lie in the sand, wind surf, whale watch or swim in the ocean, all just steps away from your door. Later, join friends and neighbors as they gather to watch the spectacular sunset or prepare your meal of choice on one of several poolside gas barbecue grills. Picnic tables and laundry facilities are also available on the grounds for your convenience. Sleeps 4

Tax ID: TA-1282414592-01


[Back To Top]

Amenities

general
  • Parking
  • Air Conditioning
  • A/C Throughout
  • A/C is Portable Unit
  • Ceiling Fans
  • Coin-Operated Laundry On-Site
  • Iron & Ironing Board
  • Linens Provided
  • Towels Provided
  • Hair Dryer
  • Alarm Clock
kitchen
  • Full Kitchen
  • Refrigerator
  • Stove
  • Oven
  • Microwave
  • This unit has no dishwasher
  • Coffee Maker
  • Coffee Maker is Auto Drip
  • Blender
  • Toaster
  • Rice Cooker
  • Cookware
  • Kitchen Utensils
  • Dishware Service for 4
  • Glassware Service for 6
entertainment
  • Television
  • Cable TV
  • DVD Player
living room
  • Portable A/C
  • Ceiling Fan
  • Sofa Bed, Queen
  • Television
  • TV is Flat Screen
  • TV Size is Large (45" and up)
phone / internet
  • Telephone
  • Long distance calls--US & Canada
  • Internet
  • Internet is Wireless
outdoor
  • Beach Chairs
  • Beach Towels
  • Cooler
  • Shared Pool
  • Heated Pool
  • Pool is solar heated
  • Outdoor Shared Grills
  • Shared Grills are Gas
  • Balcony
  • Shuffleboard On-site
bedroom 1
  • Portable A/C
  • Ceiling Fan
  • Bed, California King
  • Television
local services
  • Laundry On-Site, Coin-Operated
  • Nearby ATM
  • Nearby Bank
  • Nearby Churches
  • Nearby Post Office
  • Nearby Restaurant
  • Nearby Market
  • Nearby Shopping
  • Nearby Medical Services
  • Nearby Internet Cafe
geographic
  • Near Beach
  • On Beach
  • Near Maui Nui Golf Course
  • Near Kihei Aquatics Center
  • On Waiohuli Beach
  • Near Waiohuli Beach
convenience
  • Hair and Nail Salons
  • Day Spas
  • Beach Gear Rentals Close By
  • Nearby Churches
  • Coffee Shop
culture
  • Maui Arts and Culture Center
  • Kihei 4th Friday Festivals
  • Hyundai Golf Tournament (Jan)
  • Whale Day Festival (Feb)
  • Maui Brewers' Festival (May)
  • Maui Onion Festival (May)
  • Maui Film Festival (Jun)
  • Maui Whale Season (Nov-May)

[Back To Top]

Availability Calendar

Next »
Available
Booked
August 2019
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
September 2019
S
M
T
W
T
F
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
October 2019
S
M
T
W
T
F
S
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
November 2019
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
December 2019
S
M
T
W
T
F
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
January 2020
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
February 2020
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
March 2020
S
M
T
W
T
F
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
April 2020
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
May 2020
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
June 2020
S
M
T
W
T
F
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
July 2020
S
M
T
W
T
F
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

[Back To Top]

Reviews
  
Additional Guest Comments

Much aloha
Jorge G. from San Diego, Ca
Stayed 5 days in July, 2019
Loved the location, near everything in terms of shopping, cafes, restaurants, and centrally located on the island so easily accessible (to and from). The property itself is well kept and furnished with a modern tropical decor. We felt comfortable and safe on the premises and neighborhood. The ac in the room really helped us sleep as it does get stuffy and humid which is expected in the tropics. Overall, we felt like we were home and enjoyed our stay. It’s Hawaii so there’s lots to do outdoors, but it was great to come back to this unit after long days out adventuring the island. Aloha
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

We loved it!
Peter P. from Abbotsford, BC
Stayed 3 days in May, 2019
We were very pleased with everything. The breeze blowing through the unit, the view to the beach over the pool, the community feeling around the bbqs as the sun set, quiet and well maintained property. The location is perfect for walking into Kehei for coffee in the morning and nice small inexpensive places to grab a snack. Having groceries right there at Times is convenient

The unit is well maintained with all the dishes and cooking implements needed. Nice to have the a/c in the bedroom at night.

Yes we will return
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Great Location
A guest from Emeryville,
Stayed 3 days in April, 2019
We stayed three nights in a different rental property in Haiku, then stayed in Kihea the next three nights with Waiohuli Beach Hale. We enjoyed the isolated beach access, and convenient location to a grocery store and food court. Centrally location for many site seeing activities. We are from Texas.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Just What We Wanted
A guest from San Diego, CA
Stayed 7 days in March, 2019
We loved the condo from the moment we walked in. It was so clean and comfortable with everything we needed. It felt private and secluded but it was easy to drive anywhere from here. The grounds were parklike and pretty with lovely flowers and waterfalls. The swimming pool was great. We appreciated the comfortable, king sized bed and ceiling fans. We BBQed and enjoyed eating on the balcony, watching and listening to the waves on the pretty, uncrowned beach. We liked Coconut’s Fish House and Peggy Sue’s nearby. This was a great place to come home to after driving the Hana Highway and going whale watching. I am hoping the whole family will come next year.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Waiohuli Beach Hale...Two Thumbs Up
A guest from Regina, Sk
Stayed 8 days in January, 2019
We were very pleased with the rental we stayed in and have absolutely no complaints about the property itself. I was under the impression we would have had the use of more beach equipment than we actually did. The only things we had were an umbrella, 2 beach chairs and a cooler. I thought there would be more toys (noodles, boogie boards, etc). Thanks for a great place to stay!!!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Waiohuli Beach Hale D 220
A guest from North Saanich, BC
Stayed 14 days in December, 2018
Waiohuli Beach Hale D - 220 was clean, modern, updated bath and kitchen. The kitchen supplies are limited, the bed is very old and soft and the unit is tiny. Very clean, good furniture and recently renovated. The building is old but well kept and the maintenance is prompt.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

WBH - always a pleasure to stay here
A guest from Victoria, BC
Stayed 21 days in November, 2018
We have been to WBH many times before and always enjoy the ambience and the friendly folks who come time and time again.

This unit was mostly well equipped, but could do with some new paint -- and how about installing a dishwasher? The supplies were good, excellent bbq tools, beach chairs, cooler, etc., but the owner should really invest in some new sheets (only one set, and very thin) and get some more lightweight dishes. Those in the suite are extremely heavy porcelain - how about Corelle, which would be much more practical in a rental suite. Otherwise, we had a lovely stay, reacquainted ourselves with old friends and had some fun. The new arrangement for pool access is much better!
Response from Rentals Maui, Inc. on Dec 16, 2018
Mahalo for staying with us at Waiohuli Beach Hale. We are so glad you continue to enjoy this complex. Thank you for taking the time to review your stay. The owners just had the interior painted in Aug. 2018, they weren't able to finish the bedroom at that time but plan to have this done in the summer when the calendar allows. I'm really sorry you weren't able to locate the extra sheets supplied, as we do keep extras stocked, please give us a call next time if you have any difficulty locating an item in the unit and we can make sure you have everything you need. The owners of unit D220 wanted travelers to have a quality set of dishes that weather against scuffs and stains, which is why they can be heavier. So happy you had a great stay, we hope to have you stay with us again soon!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Great stay
Valérie S. from H7N4T4, Quebec
Stayed 7 days in June, 2018
Huge apartment confortable great amenities the pool is great. Beach not accessible
Response from Rentals Maui, Inc. on Dec 19, 2018
Thank you for your review, we're thrilled that you enjoyed the complex. The beach should be accessible to most, with the exception of wheelchair access in which case the County Beaches are a short 5 minute drive away! Next time, simply walk straight out towards the ocean and you should see several inlets through the sea bluff down to the sand!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Waiohuli Beach Hale
A guest from High River, Al
Stayed 12 days in April, 2018
Had a great time. This was our second time at Waiohuli Beach Hale. The condo was great, very clean and updated. Had everything we needed. the property itself was great and well maintained. The only negative I would say is the onsite manager Henry could have been alot more friendly. We had called a cab one night to go to a Luau and the cabs were there for all of 5 minutes and he was calling to the cab company to give a complaint that the cabs were there. It was very unnecessary. Rentals Maui was wonderful to deal/ book with and I would definitely book with them in the future.

Jessica Kohrs
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Ok
Ken G. from
Stayed 28 days in February, 2018
Would have liked to be able to close the front and bed room vertical blinds
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Beautiful property and fabulous location
A guest from Langley, BC
Stayed 6 days in February, 2018
We booked into Waiohuli Beach Hale based on a recommendation of a friend and we were not disappointed. It's a fabulous location, walkable to the grocery story, car rental location, community theatre, gelato plane, gas stations, and easy access to the highway. The property is on the beach that is quiet, interesting and beautiful. It's also about a 15-20 walk along the beach to public Pickleball courts. The unit was great - they provided lots of conveniences - beach chairs, water boards and some kitchen essentials (spices, plastic wrap). We have a few suggestions for #D-220 - add better lighting (a few lamps), an area carpet and a coffee table/end tables in the living room. The view - you cannot see the sunsets, but you can see the ocean, the beautiful courtyard and pool from the balcony.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

A vacation in paradise
Kellie L. from Anchorage, AK
Stayed 9 days in January, 2018
A very relaxing vacation. Beautiful location, very clean accommodations and wonderful place to visit.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Good Location
A guest from Hortonville, WI
Stayed 6 days in September, 2017
Good Central Location. Was as described in the description. Had a view of the ocean from the patio.



Easy Check in, no need to speak or call the owner, just enter code to get in.



This rental was a good value and the location was easy to get to from the airport and you can walk right down to the beach from the unit in 2 minutes which is nice.



Only complaints would be that there was no dishwasher, no laundry in unit ($2 for wash and $2 to dry on site) which were known ahead of time, and it was hot the week we went so the two A/C units had trouble keeping up and we saw that most of the permanent residents seem to open up units for the breeze, but we are not accustomed to 90+ Temps.



Also would be nice to have more supplies such as bath towels, kleenex, toilet paper, etc for a longer stay (7 days for us).



The unit otherwise was in good condition and provided a more traditional Hawaiian experience over the Ritzy resorts.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Rental Review
Richard Lynn K. from
Stayed 7 days in July, 2017
Convenient location, quite and great beach. Room was everything we needed to stay on Maui for a week, used gas BBQ to cook several evening meals. Would come back again.











Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Loved our condo!
Antoinette K. from Arlington, WA
Stayed 6 days in May, 2017
Excellent location, just footsteps from a gorgeous beach which was perfect for watching the beautiful Maui sunset. Walking distance to a supermarket. Very nicely furnished and very clean. Kitchen was recently remodeled and very well-equipped (with the exception of no dishwasher). The couch was very comfortable for sitting or sleeping. Nice cross-breeze, ceiling fans, and reasonably good air conditioning. I would stay here again.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Condo by the Sea in Maui
Mary G. from
Stayed 7 days in May, 2017
Really enjoyed staying at this spacious condo in Kihei, Maui.

The view from the Lanai is great, the kitchen had a great variety of cookware and the beds were comfortable! You could hear the neighbors, but they were all friendly and not loud. Will definitely like to stay there again!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Great location, great value
Nick P. from Baltimore, NA
Stayed 3 days in April, 2017
The property is in a great location and has beach access. It is located in a nice apartment complex with pool/grills etc. It's a small apartment, perfect for a short stay and has almost anything you may need (although I can suggest to the owners they provide hand/shower soap for people staying just a few nights).



It's easy to get in with the information received beforehand, the sunsets are absolutely amazing, there are shops and restaurants nearby and there is parking.



WiFi is available but wasn't great.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Excellent Vacation Rental
Vignesh C. from BEAVERTON, OR
Stayed 6 days in April, 2017
Great location, conveniently located 2 minutes from the beach, great pool, very close to the supermarket
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Lovely place
Liana A. from Bellingham, WA
Stayed 11 days in April, 2017
We loved our suite in this complex. The apartment was quite well equipped, the location while quiet, very convenient. The pool was clean and well maintained, and the bbq was great addition.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Excellent rental property
marlys l. from new westminister, BC
Stayed 3 days in April, 2017
We had an excellent stay! Very centrally located on the water. Close to everything! Short walking distance to restaurants, groceries and beaches. The property was well kept. The suites were well equipped with enough towels, dishes and glasses. What is great about the unit is that it has a washer and dryer. I heard a lot of places didn't offer that. We found that very handy and wish I had payed attention to that! We brought to many clothes.
Response from Rentals Maui, Inc. on Apr 26, 2017
Thank you for the review and glad you enjoyed your stay. The coin operated washer and dryer facility on site is very convenient!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Wonderful!
Conor O. from Los Angeles, CA
Stayed 3 days in March, 2017
We loved Waiholue Beach Hale. Great vibe, great location, great pool. Easy access to the beach, a supermarket, and just a short drive to Wailea. The units are well kept and served our needs well.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

??WONDERFUL AND WILL STAY HERE AGAIN!!
Shara D. from
Stayed 7 days in August, 2016
This was a GREAT place to stay. We loved the location!! It was quite. Clean! Comfortable!! Loved how close the clean pool was. The beach was super close to us too!! We stayed in room D-220 and we want to go back to Maui and stay in that same room!!! Only complaint was the tub didn't drain. And they needed bath mat when getting out of shower. Other then that it was ABSOLUTELY AMAZING & PERFECT.
Response from Rentals Maui, Inc. on Sep 09, 2016
Thank you for your review. We are glad you enjoyed your stay at Waiohuli Beach Hale. We took care of the drain issue in the tub after this checkout.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Alright
Keith B. from Rushford, MN
Stayed 8 days in June, 2016
Pretty much what we expected.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Awesome Maui Visit
Sue J. from Chagrin Falls, OH
Stayed 4 days in June, 2016
Thoroughly enjoyed this wonderful condo. Nothing was missed, great view, great décor, awesome beach items! Top notch all the way around and a great price and the sunsets are spectacular. Would stay again if we every come back to Maui!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Great Central Location for Visiting Maui
George D. from Fort Langley, BC
Stayed 9 days in March, 2016
Waiohuli Beach Hale was a great quiet location overlooking ocean (looked like the picture) and our unit was clean and the kitchen was well furnished. An added bonus were the beach chairs and cooler. Pool and grounds were well maintained and there were plenty of deck chairs. Lovely sunsets. Accommodation was close to grocery stores and good restaurants. Minor negatives were that that since the BQ was well used the grill scrappers looked like they could be replaced more frequently. We had a 9-night stay so a toilet brush/cleaner would have been handy or having someone come in mid-way to clean the bathroom would have been nice. Some newer and larger bath towels would have been appreciated.
Response from Rentals Maui, Inc. on Jun 08, 2017
Thank you for your review and we are gland you enjoyed your stay at unit 220. The unit has all new towels and linens. A toilet brush cleaner has also been added. A mid-way clean is available upon request.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Best pool
A guest from Montauk, NY
Stayed 9 days in February, 2016
The condo was well done-recently remodeled. Great space, excellent cable tv with Netflix and several other channels. Convenient to all. The pool was exceptional and convenient. Especially want to thank Toni for her help and understanding as we had to leave early for medical reason. Hope to return next year to beautiful Maui!
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

Weekend Escape
A guest from Honolulu, HI
Stayed 3 days in August, 2015
Finding a reasonably priced place for three people to stay in Maui, walking distance to restaurants, brewery, and the beach was no easy feat. Waiohuli Beach Hale provided us exactly what we were looking for. We weren't expecting much and were pleasantly surprised. This is a tremendous rate for such a lovely accommodation: clean, comfortable, and close! I couldn't as for more.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

D 220
A guest from Whitehorse, YT
Stayed 9 days in March, 2015
Good, but the bed is way too soft.... Needs to be changed. Other than that the place was great.

Thanks
Response from Rentals Maui, Inc. on Jun 17, 2015
Thank you for your review. All of the furniture in this condo was purchased in November of 2014, including the new Cal King bed. We understand everyone's sleep preferences vary, and are glad you really loved the condo.
Overall Satisfaction
Services from rental manager
Cleanliness
Location
Property Condition

[Back To Top]

Map

© Copyright 2017 - Rentals Maui Inc.

Meyer Computer, Inc.
Web Services provided by Meyer Computer, Inc.
Web Hosting & Design